Hotel New York heeft sinds vandaag officieel een eigen editie van de Rotterdammertjes – de bouwstenen van Rotterdam. Het Rotterdamse snoepje is ontwikkeld door Olaf Ouwerkerk en is vanaf deze week te koop in een speciale Hotel New York uitvoering.
Olaf Ouwerkerk: ‘Op de doosjes van de Rotterdammertjes prijken prachtige (historische) iconen, zoals de Erasmusbrug, de Euromast, het Feijenoord stadion, maar een doosje met daarop Hotel New York ontbrak nog in onze collectie. Wij zijn zeer selectief in onze keuzes en enorm blij met de samenwerking met Hotel New York’.
Het begon voor Olaf Ouwerkerk allemaal in juni 2016 toen hij met zijn vriendin – na een gezellig avondje uit in Den Haag – de rekening gepresenteerd kreeg. Bij de rekening lagen twee Haagsche Hopjes. Het eerste wat hij toen dacht was ‘waarom heeft een stad als Den Haag een eigen snoepje en waarom heeft mijn stad geen eigen snoepje?’. Vanaf dat moment kon Olaf niet meer stoppen met fantaseren hoe dat snoepje eruit zou moeten komen te zien en hoe het snoepje zou moeten smaken. In juli 2017 was het dan eindelijk zo ver, het snoepje was geboren: Rotterdammertjes – de bouwstenen van Rotterdam. In de vorm van een bouwsteentje en typeert de wederopbouw en architectuur van de stad Rotterdam.
Het Rotterdammertje heeft de vernieuwde smaak van sinaasappel, kaneel en menthol. Sinaasappel verwijst naar Europa’s grootste fruitoverslag in Rotterdam, kaneel naar de specerijenhandel via de Rotterdamse haven en de Maas. Menthol is fris, net als onze stad en zorgt bovendien voor de frisse smaak in je mond. Het snoepje is Halal, vegetarisch en glutenvrij.
Michel van Jaarsveld, marketing Hotel New York: ‘Toen Olaf ons benaderde voor een samenwerking, was het gelijk JA. Rotterdamse snoepjes horen bij een Rotterdams icoon. De snoepjes zijn vanaf nu te koop in de Kiosk en speciale hotelgasten krijgen de Rotterdammertjes op de kamer.