Marlies Dekkers

Die levendige vibe past bij mijn merk

Bh’s van wereldfaam. Gedragen als een sieraad. Marlies Dekkers pioniert 25 jaar geleden met uitgesproken lingerie waarmee ze de harten van tienduizenden vrouwen (en mannen) verovert. Hotel New York vormt in die periode het decor voor haar eerste grote modeshow. En de liefde voor Hotel New York is er nog steeds: ‘Ik ben trots op deze plek in de stad en wil het hotel graag aan anderen laten zien.’

Dubbel feest. Marlies Dekkers viert dit jaar net als Hotel New York haar zilveren jubileum. Rotterdam is vanaf het prille begin haar uitvalsbasis. Voor één van Dekkers’ eerste belangrijke modeshows zoekt ze een locatie in de stad die net zo hip and happening is als haar kersverse merk. Dat kan maar één plek zijn volgens haar: Hotel New York. ‘De levendige vibe van het hotel paste perfect bij mijn merk. Ik was erg onder de indruk van de locatie. En ook de gasten van mijn show keken hun ogen uit.’ De modellen die langs en over de tafels lopen in de nieuwste collectie voegen uiteraard een dimensie toe aan de beleving: ‘Het was een indrukwekkende avond.’

Stamhotel

Hotel New York is altijd onder de huid van de lingerie-ontwerpster blijven zitten. Ze kiest het hotel daarom ook voor het vieren van andere mijlpalen. Zoals haar huwelijksreceptie. Dekkers bezoekt ‘haar’ stek op de Wilhelminapier ook nu nog regelmatig. ‘Ik kom hier graag eten met familie en vrienden, en neem ook graag buitenlandse gasten mee. Na een rondje Rotterdam eindigen we vaak in Hotel New York. Ik ben trots op deze plek in de stad en wil het hotel graag aan anderen laten zien.’ Als meest aansprekende ingrediënt noemt Dekkers de authenticiteit: ‘Zodra ik binnenstap, voelt het alsof ik terug ga in de tijd, terwijl het hotel toch ook genoeg moderne elementen heeft. Die combinatie maakt het bijzonder en ook geschikt als fotolocatie. We hebben hier bijvoorbeeld shoots gedaan voor een collectie.’

Inspirerend ondernemerschap

Hotel New York betekent voor Dekkers meer dan een rijkgevulde tas met herinneringen. Het hotel staat volgens haar ook voor vooruitstrevend ondernemerschap; iets vernieuwends durven neerzetten dat anderen inspireert. Op die grondbeginselen bouwt ze 25 jaar geleden ook haar eigen imperium op. ‘Vanuit het merk wilde ik het zelfvertrouwen van vrouwen accentueren. En daar blijf ik na al die jaren nog steeds naar streven.

Tekst: Lucas Boot
Foto: Mark Uyl

#10 Leen en Christine Moerkerk

Genieten van het vuurwerk boven de Maas. Met een glas bubbels proosten. Oud en nieuw in Hotel New York. Leen en Christine Moerkerk gaven vijftien jaar geleden de aftrap voor een waardevolle traditie.

Lees verder