Veelgestelde vragen

Restaurant

Kan ik een tafel op het terras reserveren?

Nee helaas niet. Het is niet mogelijk om een tafel op het terras te reserveren. Het is wel mogelijk een tafel binnen te reserveren.

Kan ik met 35 personen in jullie restaurant eten?

In ons restaurant plaatsen wij groepen tot en met 12 personen. Voor groepen groter dan dit verwijzen wij u heel graag naar één van onze mooie zalen.

Kan de Afternoon Tea buiten op het terras worden genuttigd?

Nee dat kan niet. Wel is het mogelijk om de Afternoon Tea doordeweeks en in het weekend te reserveren binnen. Reserveren kan hier.

Kan HNY iets extra’s doen bij een verjaardag of feestelijke gebeurtenis?

Ja dat kan zeker! Ons personeel kan een feestelijk vuurwerkfonteintje en een persoonlijke boodschap op een ansichtkaart verzorgen. Graag horen wij voorafgaand aan uw reservering wanneer u hier interesse in heeft.

Mogen wij de tafel versieren?

Jazeker! Bij speciale gelegenheden worden tafels regelmatig versiert. Zolang andere gasten geen overlast ervaren van de versieringen en de spullen goed op te ruimen zijn (confetti is dit bijvoorbeeld NIET), mag u de tafel zelf extra feestelijk maken. In overleg kunt een kwartier voor aanvang langskomen voor de finishing touch van de tafel. Doordat het vaak druk is in het restaurant versiert ons personeel helaas geen tafels. Wel kunnen zij een feestelijk vuurwerkfonteintje verzorgen.

Krijgen wij als groep korting bij Hotel New York?

Wij werken niet met een groepskorting.

Wat is de NY Basement?

De NY Basement is het fine-dining restaurant van Hotel New York welke zich bevindt in het souterrain. Op www.nybasement.nl kunt u alles over de restaurant vinden.

Mag ik voor de Oesterbar reserveren?

Het is mogelijk om te reserveren voor ons restaurant.

Hebben jullie Dudok appeltaart?

Nee die verkopen wij niet. Hotel New York heeft een eigen patisserie die al ons overheerlijke gebak helemaal zelf maakt!

Mag ik een tafel aan het raam?

Helaas kunnen wij bij de tafelreserveringen geen specifieke tafel voor u vastzetten. Er komen dagelijks zo veel reserveringsaanvragen binnen, dat wij niet aan ieders voorkeur kunnen voldoen. Wel noteren wij uw voorkeur bij de reservering en gaan wij natuurlijk ons best hiervoor doen.

Is er ook een minder valide ingang?

Ja, deze bevindt zich bij de ingang van het restaurant.

Zijn honden toegestaan in het restaurant?

Nee, honden zijn niet toegestaan in het restaurant

Hotel

Hoe laat is de check out?

U kunt tot 11 uur uitchecken, indien u langer wenst te blijven kunnen bij op basis van beschikbaarheid een late check out voor u reserveren. De kosten hiervan bedragen €50,-.

Is de kamerprijs inclusief ontbijt?

De kamerprijs is exclusief ontbijt, wij geven onze gasten de mogelijkheid om ter plaatse te beslissen of zij gebruik willen maken van het buffet of toch liever iets van de kaart te bestellen.

Waar bevindt zich het ontbijt?

Het ontbijtbuffet bevindt zich in het restaurant op de begane grond en is op doordeweekse dagen tussen 7 en 10 uur te gebruiken. In het weekend tussen 7 en 11 uur.

Vanaf hoe laat kunnen wij inchecken?

Dit is mogelijk vanaf 15:00 uur.

Is het mogelijk om eerder in te checken?

Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid, daarom kunnen wij dit nooit garanderen.

Algemeen

Waar is het toilet?

Het restaurant in, de trap af en naar rechts.

Is er een minder valide toilet aanwezig?

Ja, deze bevindt zich in de hotellobby.

Waar kunnen wij parkeren, en wat zijn hiervan de kosten?

Vanaf 09-10-2023 is het niet meer mogelijk om te parkeren op de parkeerplaats voor Hotel New York.

Voor informatie over het parkeren in de dichtsbijzijnde parkeergarage bij Hotel New York, klik hier.

Is het mogelijk om een parkeerplaats te reserveren?
Je kunt via de website van de parkeergarage World Port Center een dagkaart reserveren, wat voordeliger is dan direct inrijden. Als reserveren op de website niet meer mogelijk is, kun je vaak nog steeds inrijden, dan zijn alleen de gereserveerde plekken vol.
Hotel New York heeft toch ook een (foto)museum?

Nee, sorry. Hotel New York heeft twee restaurants, een hotel en twee kleine winkeltjes maar geen museum. Wel zijn er verschillende (ouder) foto’s en wandplaten te vinden in het gebouw. Bijvoorbeeld achter de leestafel.

Mag ik kaartjes voor de watertaxi kopen?

Het is niet mogelijk om bij de receptie van Hotel New York tickets voor de watertaxi aan te schaffen.

Je kan bij de Watertaxi zelf tickets halen.

Watertaxi Rotterdam is te bereiken via 010-4030303 of www.watertaxirotterdam.nl

Is er een minder valide ingang?

Ja, deze bevindt zich bij de ingang van het restaurant.

Sponsoring

Doet Hotel New York aan sponsoring?

Hotel New York kiest elk jaar een aantal organisaties en goede doelen uit die we ondersteunen. Deze zijn zorgvuldig uitgezocht. Helaas kunnen wij overige aanvragen niet in behandeling nemen.

Foto/video's maken

Kan ik een fotoshoot of videoshoot bij Hotel New York organiseren?

Ja, dat kan. Hier zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden en ook kosten. Lees meer over een fotoshoot in Hotel New York of stuur een mail naar marketing@hotelnewyork.nl

Is het mogelijk om een bruidsshoot te maken?

Ja, dit is mogelijk. Hier zijn wel kosten aan verbonden en onder bepaalde voorwaarden. Meer informatie is te lezen op onze trouwshoot pagina.

Werken

Bieden jullie stageplekken aan?

Ja, wij bieden diverse stageplaatsen aan. Kijk voor het actuele aanbod van de stageplaatsen op:

Vacatures

Is de vacature voor …. al ingevuld?

Als de vacature nog online staat is de vacature nog niet ingevuld. Is de vacature verdwenen? Dan kan het zijn dat we in een afrondende fase zitten en vragen we de 10 werkdagen af te wachten. Heb je dan nog geen reactie? Bel ons, dan zoeken we het voor je uit 010 43 80 580.

Wat is het actuele aanbod aan vacatures?

Via deze link kom je bij het actuele vacature aanbod:

Vacatures

Nemen jullie mensen aan zonder ervaring in de horeca?

Je hoeft niet voor elke vacature ervaring te hebben, als je geen ervaring nodig hebt staat die vermeld in de vacaturetekst.

Is mijn sollicitatie binnengekomen?

Als je via het sollicitatieformulier hebt gesolliciteerd heb je als het goed is na het versturen van de vacature een bevestiging gezien. Heb je dit niet gezien? Neem dan contact op met Personeelszaken op 010 43 90 580. Heb je gesolliciteerd via werken@hotelnewyork.nl, dan krijg je geen automatische bevestiging maar kan je altijd even telefonisch contact opnemen om te checken of je sollicitatie binnen is gekomen.

Ik heb vorige week gesolliciteerd en ik heb nog niets gehoord. Hoe kan dat?

Binnen 10 werkdagen krijg je een reactie of je wordt uitgenodigd voor een gesprek of niet. Als we je willen uitnodigen voor een sollicitatiegesprek nemen wij altijd telefonisch contact met je op, nodigen we je niet uit? Dan ontvang je een mail.

Welk niveau stageplekken bieden jullie aan?

Wij bieden in principe stageplaatsen aan vanaf niveau 2. Bij de vacaturetekst staat vaak vermeld welk niveau wij vragen.

Ik heb een vacature gezien, maar hoe kan ik het beste solliciteren?

Je kan online het sollicitatieformulier invullen welke zichtbaar is onder de vacature. Ook kan je je motivatiebrief en CV mailen naar werken@hotelnewyork.nl. Reageer je op een vacature voor NY Basement? Solliciteer dan door je motivatiebrief en CV te mailen naar werken@nybasement.nl.